Pēc definīcijas mārketinga komunikācija ir darījumu process, kurā divas vai vairākas puses savstarpēji apmainās ar informāciju, tās nozīmi skaidrojot ar noteiktu simbolu palīdzību.
Mārketinga komunikācija palīdz nodot vēstījumu patērētājiem, ar nolūku padarīt preces un pakalpojumus pievilcīgus mērķauditorijas acīs.
Vienlīdz būtiska ir mārketinga ziņojuma izstrāde un veids kā to darīt zināmu patērētājam. Informācijai, kuru vēlamies nodot mērķauditorijai jābūt konkrētai, saprotamai un viegli uztveramai visos tās aspektos.
Atbilstoša vizualizācijas izveide ir vienlīdz svarīga vēstījuma saturam un vēstījuma komunikācijas veidam. Visiem šiem elementiem jābūt savstarpējā sinerģijā, tādējādi sniedzot maksimālu atdevi.
Veidojot mārketinga komunikācijas dizainu svarīgs ir viss - vēstījums, emocionālā iesaiste, zīmols, krāsas,
vizualizācija, apkārtējā vide.
Sākotnēji tiek veikta ideju ģenerēšana un radošās koncepcijas izstrāde, situācijas analīze un informācijas bāzes izstrāde. Radošais risinājums pārvērš vēstījumu košā, emocionālā un atmiņā paliekošā attēlā, fotogrāfijā, audio vai video formātā, drukātā, digitālā vai citā formātā.